POLONISTYCZNY ESCAPE ROOM Z LEKTURY
Escape Room to zabawa przeniesiona z gier on-line do świata rzeczywistego, niesamowicie aktywizująca młodzież, ponieważ bliska temu, co lubią robić w wolnym czasie, a więc grać i rywalizować. Przygotowanie takich zajęć wcale nie jest szczególnie pracochłonne, a dzieci nie mają poczucia, że muszą w nich uczestniczyć, ale po prostu chcą. Podczas jednej z godzin sala lekcyjna zamienia się w pokój zagadek. Uczniowie pracując w zespołach musieli rozwiązywać kolejne ćwiczenia, żeby odblokować sobie dostęp do dalszych poziomów gry. Na zajęciach z języka polskiego w klasie VIIA, poświęconych podsumowaniu wiadomości na temat lektury „Latarnik” Henryka Sienkiewicza. Dzieci szukały w pracowni ukrytych ćwiczeń-zagadek z danej tematyki. Jeśli poprawnie je rozwiązali, uzyskiwali dostęp do zadania z kodem QR, który z kolei odblokowywał dostęp do skrzynki lub szuflady z nagrodami. Ot i cała filozofia - a możliwości nieograniczone. Można takie zajęcia przeprowadzić również na szerszą skalę, wykorzystując do tego celu większą przestrzeń np. całą szkołę.
Agata Rybak