Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Projekty

 

PARTYCYPACJA SPOŁECZNA jako WEHIKUŁ ROZWOJU społeczności lokalnych

Fundacją Prospołeczna PODUCHA we współpracy z Naszą Szkołą jest realizatorem projektu pn. PARTYCYPACJA SPOŁECZNA jako WEHIKUŁ ROZWOJU społeczności lokalnych. Ma on na celu w okresie od VI-XII 2022r. zwiększenie partycypacji społecznej wśród 50 osobowej grupy młodzieży szkolnej poprzez podejmowanie inicjatyw na rzecz środowiska lokalnego i włączanie jej do wspólnych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, w szczególności na rzecz EKOLOGII. Projekt zakłada przeszkolenie uczniów z 3-5 wybranych szkół z terenu Łodzi (dzielnica Widzew) z zakresu realizacji mini projektów (projekt, jako narzędzie wspomagające partycypacje),aby w efekcie, uczniowie z każdej szkoły przy współudziale realizatora projektu opracowali i zrealizowali własny mikro projekt na rzecz społeczności lokalnej. Poprzez projekt chcemy budować postawy obywatelskie wśród młodzieży, wspierać wolontariat młodzieżowy, jak również aktywizować młodzież do przygotowywania i przeprowadzania inicjatyw na rzecz społeczności lokalnych w formie zorganizowanej przy współpracy z fundacją PODUCHA czy innymi organizacjami pozarządowymi, bądź w grupach nieformalnych. Kompleksowy charakter projektu przejawiać się będzie w połączeniu szkoleń teoretycznych z praktycznym aspektem działań. Projekt angażuje obywateli – młodzież, dając im możliwość aktywnego działania oraz łączenia aktywności ze zdobywaniem wiedzy w sferze działań obywatelskich. Projekt pn. „PARTYCYPACJA SPOŁECZNA jako WEHIKUŁ ROZWOJU społeczności lokalnych” jest finansowany ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWE FIO na lata 2021-2030 zgodnie z umową nr 85_I/2022 z dnia 04.07.2022r..
Wolontariusze Fundacji Prospołecznej PODUCHA z klasy siódmej SP 37 przystąpili do realizacji projektu pod nazwą „Bookcrossing – dziel się z innymi radością czytania”.
W tym celu zrealizowali następujące działania:

  • uczestniczyli w warsztatach szkoleniowych i nabyli wiedzę potrzebną do realizacji projektu
  • napisali i złożyli wniosek o przyznanie funduszy do Fundacji Poducha
  • przygotowali plakaty informujące o zbiórce książek
  • przygotowali tablice na plakaty informujące o przebiegu projektu
  • promowali projekt - napisali ogłoszenia na stronie Librus i na FB, poprosili księdza o przeczytanie ogłoszenia podczas Mszy Św., roznosili ulotki i rozwiesili plakaty w przedszkolach i szkole muzycznej
  • przygotowali regał bookcrossingowy przy wejściu do szkoły
  • przeprowadzili pogadanki w klasach na temat bookcrossingu i regulaminu pożyczania książek
  • uczestniczyli w podsumowaniu projektu

Wolontariusze Fundacji Prospołecznej PODUCHA z klasy ósmej SP 37 przystąpili do realizacji projektu pod nazwą „Świąteczna paka dla psa i kociaka”.

W tym celu zrealizowali następujące działania:

  • uczestniczyli w warsztatach szkoleniowych i nabyli wiedzę potrzebną do realizacji projektu
  • napisali i złożyli wniosek o przyznanie funduszy do Fundacji Poducha
  • nawiązali współpracę ze Schroniskiem dla Zwierząt w Łodzi – przeprowadzili wstępny wywiad z pracownikiem na temat zapotrzebowania
  • przygotowali plakaty informujące o zbiórce karmy
  • przygotowali tablice na plakaty informujące o przebiegu projektu
  • promowali projekt - napisali ogłoszenia na stronie Librus i na FB
  • przeprowadzili pogadanki w klasach na temat tego, żeby nie kupować zwierząt na gwiazdkę pod wpływem impulsu
  • przygotowali miejsce, w którym gromadzili karmę, koce i zabawki dla zwierząt
  • wspólne piekli pierniczki i pakowali świąteczne paczki
  • uczestniczyli w podsumowaniu projektu

Akademia Bezpiecznego Puchatka

W naszej szkole, jak co roku w klasach pierwszych, realizowany jest kolejna edycja profilaktycznego programu edukacyjnego „Akademia Bezpiecznego Puchatka” pod patronatem Komendy Głównej Policji i Kuratorium Oświaty. Głównym celem programu było wdrożenie uczniów do przestrzegania bezpieczeństwa na drodze, w szkole, w domu i w czasie zabawy. Od września dzieci uczestniczyły w zajęciach dotyczących bezpieczeństwa, realizowanych w oparciu o starannie opracowane  materiały edukacyjne. Razem z Kubusiem Puchatkiem  dzieci uczą się,  jak zgodnie z prawem poruszać się po drodze, jak przechodzić przez  jezdnię oraz jak bezpiecznie i zdrowo odpoczywać w czasie wolnym od zajęć szkolnych.  Puchatek przypomina również o konieczności noszenia odblasków, by być widocznym na drodze.  Podczas zajęć  z Kubusiem omawiane są  zagadnienia dotyczące rozsądnego i bezpiecznego korzystania z Internetu. Program kształtuje u dzieci postawy odpowiedniego zachowania się w sytuacjach dla nich niecodziennych, trudnych oraz uczył właściwej reakcji na zaistniałe zagrożenia życia codziennego. Uczestnictwo w nim wymaga od uczniów aktywności, zaangażowania i wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktyce. Program kończy się wypełnieniem przez uczniów „Wielkiego Testu Bezpieczeństwa” i uzyskaniem certyfikatu przynależności do „Klubu Bezpiecznego Puchatka” .

Projekt PorozmawiajMy – PoznajMy – cykl warsztatów językowo-integracyjnych

W maju wystartował projekt PorozmawiajMy – PoznajMy realizowany w szkole przez Fundację Szycie życia. Działania trwały do listopada.
Co zrealizowaliśmy?
Cykl 10 warsztatów językowo-integracyjnych dla dzieci z Ukrainy i Polski. Wzięły w nich udział dzieci z klas 1a, 2b, 4a i 4p.
Warsztaty językowo-integracyjne, miały na celu ułatwienie komunikacje dzieciom z Ukrainy, pomoc w nawiązywaniu relacji z polskimi uczniami i wspieranie integracji dzieci.
Warsztaty miały pomóc w rozwijaniu kompetencji językowych dzieci z Ukrainy, podnoszeniu praktycznej znajomości języka polskiego i  ułatwić porozumiewanie się w codziennych sytuacjach. Warsztaty dotyczyły 10 tematów związanych z praktycznym użyciem języka polskiego:
- Poznajmy się
- Rodzina
- Szkoła
- W sklepie
- U lekarza
- Czas wolny
- Zwierzęta
- Wakacje
- Podróże
- Zbytki i ciekawe miejsca

W czasie warsztatów dzieci uczyły się słów polskich i ukraińskich, realizowały zadania, które miały pomóc w wzajemnym zrozumieniu i porozumiewaniu się, powstały również rysunki podpisywane po polsku i ukraińsku. Prace dzieci stały się ilustracjami do 10 filmów do nauki języka polskiego dla osób (przede wszystkim dzieci) z Ukrainy.  Przy ich powstawaniu pomagali studenci z Ukrainy z kierunku turystyka z łódzkich uczelni. Filmy mogą być również intersujące dla Polaków, którzy chcieliby poznać kilka ukarńskich, przydatnych w komunikacji zwroty i słów.
Zrealizowane filmy można zobaczyć tutaj:
https://youtube.com/playlist?list=PLDVzdbYAbLsXXTzlcd5L6Gd-U02lHqizi
Zadanie publiczne - Łódź naukowa, kreatywna i wielokulturowa 2022/23 finansowane jest z budżetu miasta Łodzi.

APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ  to program profilaktyki uniwersalnej i promocji zdrowia realizowane w naszej placówce. 
Gdy coś nam dolega sięgamy do apteczki pierwszej pomocy medycznej. A jak możemy pomóc sobie lub komuś, kto czuje się zraniony, czy przeżywa trudne momenty? Podczas spotkań wspólnie z uczniami zastanawiamy się, co jest ważne dla zdrowia emocjonalnego i dobrego funkcjonowania, dzieci tworzą i wyposażają swoje Apteczki. Uczymy dzieci optymizmu i radzenia sobie z przeciwnościami.
Program jest adresowany do dzieci w wieku 8-12 lat. Nauczyciele - realizatorzy prowadzą zajęcia omawiając następujące zagadnienia:

  1. Apteczka skarbów - jak leczyć rany duszy?
  2. Optymizm - myśl pozytywnie, wtedy jest łatwiej!
  3. Przyjaźń - okazuj miłość i przyjaźń!
  4. Kreatywność - ucz się całe życie, odkrywaj i wzmacniaj swoje talenty!
  5. Wytrwałość - nie poddawaj się, sukces w życiu to bieg na długi dystans!
  6. Zdrowie fizyczne - dbaj o zdrowie i ćwicz codziennie – to poprawia samopoczucie!
  7. Szczerość - nie komplikuj niepotrzebnie swojego życia!
  8. Życzliwość - próbuj zrozumieć i wspierać innych!
  9. Wdzięczność - okazuj wdzięczność za wszystko, co cię spotyka!
  10. Marzenia - wyznaczaj sobie cele i podążaj za marzeniami!

Celem programu APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ jest rozwijanie w dzieciach podstawowych umiejętności społecznych i emocjonalnych oraz przygotowanie do radzenia sobie z trudnościami. Korzystając z założeń psychologii pozytywnej, sformułowanych przez amerykańskiego psychologa Martina E. P. Seligmana, przyjęto, że optymizmu można się nauczyć, a postawa optymizmu może prowadzić do szczęśliwego i satysfakcjonującego życia.
Realizacja programu powinna przyczynić się do rozwijania w dzieciach umiejętności radzenia sobie ze stresem i trudnościami poprzez budowanie pozytywnych przekonań, wiary w siebie i zrozumienia dla innych.
Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej jest potrzebna, by pomóc nie tylko leczyć rany duszy, ale również by odzyskać dobry humor, nadzieję i nabywać odporność psychiczną. Chcemy uczyć dzieci optymizmu, wiary we własne siły i umiejętności radzenia sobie z trudnościami.
Więcej informacji o programie można znaleźć na stronie www.pozytywnaedukacja.pl


 

Od grosika do złotówki to projekt adresowany do uczniów klas drugich szkół podstawowych, którzy kontynuują go w klasie trzeciej. Realizowany jest od 2007 r. W tym czasie udział wzięło w nim ponad 157 000 uczniów i prawie 240 000 ich rodziców oraz około 7500 nauczycieli z ponad 3400 szkół ze wszystkich województw.
Tematyka projektu koncentruje się wokół podstawowych pojęć dotyczących finansów i przedsiębiorczości (pieniądze, zarabianie, racjonalne wydawanie pieniędzy, oszczędzanie, inwestowanie). Dotyczy także szeroko pojętego bezpieczeństwa, trafnego przewidywania i sposobów unikania różnych ryzyk.
Główne cele programu:
- nabycie przez dzieci umiejętności gospodarowania pieniędzmi, ustalania priorytetów przy ich wydawaniu lub oszczędzaniu,
- nabycie przez uczniów wiedzy o finansowych aspektach niebezpiecznych zdarzeń ze szczególnym uwzględnieniem ryzyka i bezpiecznych zachowań.
Propozycje zawarte w programie stanowią unikalną na polskim rynku edukacyjnym ofertę wzbogacającą doświadczenia dzieci o wiedzę i umiejętności z zakresu bezpieczeństwa a także przydatne we współczesnym świecie jako początek edukacji najmłodszych.
Działania podejmowane w ramach programu Od grosika do złotówki mają na celu rozbudzenie ciekawości poznawczej uczniów oraz kształtowanie przez nich praktycznych umiejętności w miłej, opartej na zabawie atmosferze. Dzieci wykonują zadania o różnym stopniu trudności, a w efekcie rozwijają samodzielność w podejmowaniu decyzji wpływających na ich finanse i bezpieczeństwo, umacniają wiarę we własne siły i możliwości.
https://liblink.pl/a5F6MZtJj4