Mega Misja -telewizja
Troszkę zmodyfikowaliśmy scenariusz :) Zaczęliśmy od pogadanki o programach telewizyjnych, które znają dzieci i które oglądają. Okazało się, że pojęcie telewizji jest utożsamiane z telewizorem. Bystrzaki, wszystko, co widzą w telewizorze, brały za telewizję, np. różne aplikacje. Stało się to okazją do wyjaśnienia tych dwóch pojęć/ rzeczywistości. Następnie, na podstawie proponowanych zdań, ustaliliśmy dwie podstawowe funkcje, jakie pełnią programy telewizyjne i przyporządkowaliśmy do nich zdania (i tu nie wiem, czy w scenariuszu wkradł się błąd, czy my źle myślimy, ale u nas wyglądało to troszkę inaczej niż w modelu?) Kolejno, odegraliśmy scenki Wiadomości i Talent Show. Na koniec, przykleiłam na plecy dzieciom karteczki z rodzajami programów. Miały dowiedzieć się kim są od innych, którzy mogli przeczytać ich karteczki. Jednak nie mogli powiedzieć tego, tylko musieli pokazać. I tu było najwięcej zabawy. Powstała też kolejna gazetka z świetlicy.